Saffranspannkakan!


Nu har jag gjort en saffranspannkaka till efterrätt ikväll :) Det skall bli riktigt mumma! Hade i en påse extra saffran till o med, så den blir extra god. Jag har också hunnit storstäda toaletten, suttit ute på balkongen en bra stund med Elliot och gjort saffranspannkakan o diskat :) Allt annat har Pelle gjort hehe.

Just nu sitter Pelle och pratar med Ian som ligger och ler mot honom. Elliot har blivit piggare idag. Nästan så att han har varit sig själv! Underbart :) Men just nu ligger han och sover en lite sen middagslur.

Snart skall jag sätta igång och göra pizzadegen, men det går rätt fort :) Fast först skall jag ta en macka, för magen knorrar på mig. Har glömt bort att äta lunch idag :/ 



Bild lånad från google.

Saffranspannkaka

4 Portioner

1 liter Risgrynsgröt
0,25g Saffran
2 msk Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
1 krm Salt
0,5 dl Mandelflagor
3 Ägg

Gör så här

Rör ihop alla ingredienser och häll i en smord ugnsform. Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader, ca 35 min. Låt pannkakan svalna och bli ljummen innan uppskärning så att hinner att sätta sig. Servera med grädde och salmbärssylt (eller någon annan god sylt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0