Nu har jag tid en stund


Är det inte det ena barnet så är det det andra. Var ju på BVC i onsdag och då frågade jag om en knöl Ian hade i ljumsken. Han hade ljumskbråck :( Fick en remiss till sjukhuset, så det var bara att gå till MVC på efterkontroll och så hem igen. Gick till Willys för att handla med mig lite in till sjukan, för man vet ju aldrig hur länge man blir kvar där inne. Peter körde mig in och som sällskap så hade jag Peter, Anna och Svea. Självklart så var Ian med! Där träffade vi en massa läkare och sprang runt på hela sjukhuset kändes det som. Iaf fick vi träffa barnkirurgen som berättade att det där måste OPERERAS! Först fick han tid till operation den 9 maj, sen den 16 maj och nu så skall vi vänta tills Ian är 3 månader tills han opereras. Jag har lärt mig hur man trycker in tarmen som sticker ut i ljumsken och får göra det tills dom gör nått åt det. Lite läskigt är det! Även igår så fick vi åka in igen till sjukan för att jag tryckte ut tarmen men den åkte ut lika fort igen. Men det var ingen fara, så länge den gör det så är det lugnt. Det är när den fastnar och inte går att få in som man skall åka in akut.

Nu över till Elliot. Han har blivit magsjuk och har världens diarré :/ Han hade feber i början av veckan men det gick över i onsdags och igår fick han gå till dagis. Där ringer dom o säger efter att dom hade ätit att Elliot inte hade någon aptit och hade bajsat ända upp till axlarna. Så det var bara att hämta hem honom när han vaknat. Så nu sitter jag o väntar på att vårdcentralens telefontid skall börja. Så här har det varit i några veckor nu och jag vill att Elliot skall bli bra. Tänk om han är allergisk mot nått? Det finns i släkten på båda sidorna så det är kanske inte så omöjligt?

Mina små älskade barn <3 Vill bara att allt skall bli bra så man kan få leva som en normal familj utan att behöva åka till värdcentraler och sjukhuset hela tiden. Nästa vecka får bli en bättre vecka!

Nu skall jag återgå till morgonens sysslor innan frukost och innan jag skall ringa till VC. Nu förstår ni kanske varför jag inte har haft tid o skriva. Jag har varit utmattad i både kropp o själ på kvällarna.


Mina små hjärtan, bli friska nu <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0