Febern är här och hälsar på


Äntligen har jag fått lite tid över så jag hinner blogga lite. Elliot fick feber natten till måndagen. Han gade 40 graders feber nästan hela dagen och sjönk knappt något när han hade fått alvedon. Han kräktes till och med en gång utav febern. Dessutom så va Pelle på jobbet igår. Ian hade kolik halva förmiddagen och hela eftermiddagen. Oj oj, jag visste att det skulle bli en tuff dag men inte så tuff. Till slut sa jag till Pelle att det inte fungerade hemma, eftersom jag var tvungen att trösta Ian, bära på honom och dessutom ta han om Elliot som var sjuk. Efter att Pelle kom hem så gick jag ut en sväng till affären med Pernilla. Dels för att få luft och få Ian att sova, sen för att ha hem lite saker till Elliot. På kvällen blev det lite tv-tittande. Självklart En unge i minuten ;P

Idag så har Elliot feber sjunkit :) Han är ännu febrig och matvägrar, fast dricker massor! Jag har varit ute och gått i regnet/snön med Ian, Linda och Oliver för några timmar sen. Linda skulle göra ett ärende här i Söderköping så vi passade på att gå lite o ta en fika. Mysigt var det iaf!

Sen efter det plockade vi och fixade här hemma. Sånt där som man har velat fixa i flera dagar med tiden rinner iväg och sen är det heöt plötsligt kväll och barnen skall sova. Iaf Elliot. Men nu är det gjort och jag har lite tid här framör datorn medans Ian ligger i Pelles knä och sover o Elliot sitter här på skrivbordet och serverar "mat" med sin servis :P Om en timme är det dags för lite mat och sen skall Ian få bada. Ikväll så skall vi se på House, Big Brother och sen lägga sig för att sova. I morgon skall vi på läkarkontroll med Ian på BVC kl 9.30 och sen 10.30 så skall jag på efterkontroll på MVC. Och på kvällen skall jag till mammagruppen :) Lite att göra i morgon med andra ord. Pelle skall vara hemma och vabba i några dagar till, så jag behöver inte ordna någon barnvakt till Elliot eller dra ut honom i kylan när han är sjuk. Skönt!

Kolla lite till på nätet nu och sen dra igång med maten.


Ian badar för första gången här :)


Min glada stora älskling <3


Elliot igår, febrig och dan :( <3


Ian idag, inte allt för glad här :P <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0