Zombie, det är jag det!


Jag känner mig som en zombie just nu. Har haft en pestig natt för man har haft för ont, varit kissnödig, halsbrännan har drivit mig till vansinne och en Elliot som promt ville upp i vår säng vid 5. Jag har med andra ord knappt sovit något i natt. Dessutom så skulle både Svea och Pelle upp tidigt, och då kunde jag självklart inte somna om. Vid halv 7 gick dom redan. Jag och Elliot myste i soffan framför Vakna med the voice och åt frukost. En väldigt smidig morgon måste jag säga. Elliot började lite tidigare på dagis idag med, för dom skulle ha löneförhandlingar och samtal med deras chef i eftermiddag. Lite innan klockan 8 så befann vi oss utanför dagis. En riktigt glad Elliot vinkade adjö till mig i fönstret när jag gick.

Nu när jag är själv hemma skall jag passa på och städa lite. Eller jag har redan gjort det mesta. Det är bara katterna som skall få rena lådor, det skall dammsugas och disken skall diskas upp. Men får ta lite i taget annars får jag för ont plus att jag har gott om tid på mig innan lilleman skall hämtas från dagis kl.13. Det finns en speciell anledning till varför jag är uppe i varv när jag egentligen är så trött idag. Det är nämligen så att min pappa kommer hit och hälsar på idag. Vi har inte setts sen början på oktober när vi var nere hos min farmor på Gotland och firade hennes 70-årsdag. Tyvärr så är det väl under lite tråkiga omständigheter han är här idag. Han skall vidare till Nynäshamn idag, för att gå på min gammelfarmors begravning i morgon. Jag har aldrig träffat henne och känner därför inget behov att åka dit. Sen orkar jag inte heller. Jaja, så det är lite av vad som händer idag.

Igårkväll så gjorde jag nått jag inte har gjort på väääldigt länge. Beställt kläder! Jag hade egentligen tänkt åka in till stan i slutet av den här månaden och köpa lite nya kläder till Elliot. Han är i stort behov av nya byxor och t-shirtar. Men kom på att då är bebis så liten och jag kanske har ont "där nere" ännu efter förlossning. Så Svea kom med förslaget att beställa lite kläder ihop. Sagt och gjort, nästa vecka kommer det mesta utav kläderna. Var till och med så smart o beställde ammingstoppar till mig också haha :)

Nej jag skall vila lite i soffan en stund och sen bli klar med resten av städningen innan jag skall gå ner mot dagis igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0