Några frågor och svar :)


GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid?  4 augusti 2010
Var det planerat? Nej, faktiskt inte. Ett resultat från en rolig midsommar ;P
Mådde du illa under graviditeten?  Ja det gjorde jag.

Hade du mycket foglossningar? Massor!
Hade du någon hormonrand? Nope!
Fick du bristningar på magen? Nej bara några hormonbristningar

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde det skulle bli en pojke hela tiden.

Vad ville du att det skulle bli för kön?  Spelade absolut ingen roll!

Hade du några speciella cravings?  Mjölk och köttfärsås på burk :)

Vad gillade du för mat?  Nästan allt, förutom fisk.

Någon maträtt du avskydde?  Bara fisk som sagt.
Hade du halsbränna?  Ja, spreciellt i slutet.

Behövde du kissa ofta? Minst en gång i timmen, på slutet.
Hur mycket gick du upp?  10kg

Är du nöjd över din graviditet?  Ja, hade jag inte haft så ont hade jag varit ännu mer nöjd.
Var du rädd för förlossniningen? Nope inte ett dugg :)

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning?  Fick värkar klockan 15:00 ca den 9:e mars.
Vilken vecka var du i?  39+0
Gick du över tiden?  Nej fick 6 dagar för tidigt.
Hur startade din förlossning? Värkar
När åkte ni in? Kl. 00:00 ungefär 
Hade du någon bedövning/smärtlindring?  Lustgas och ryggbedövning 
Hur länge hade du värkar?  Från första värken så ca 11½ timme.

Tyckte du att värkarna gjorde ont?  Nej faktiskt inte. det blev dock värre när jag kom in på förlossningen.

Grät du?  Lite i slutet.

Skrek du?  Hahaha, om jag gjorde! 

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?  Har ingen aning faktiskt.

Hur lång tid tog krystvärkarna?  15 minuter

Vem var med på din förlossning? Pelle, barnmorskan och sjuksköterskan

Hade du ont efteråt?  Lite grann, det var värre när jag hade fått Elliot.

Är du nöjd över din förlossning?  Jättenöjd! Kunde inte fått en bättre förlossning :)



BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut?  Ja, han var lite blå bara.
Vad blev det för kön? Pojke
Vad vägde han/hon? 3865 gram
Hur lång var han/hon? 50cm.
Huvudomfång? 35cm.
Ville bebisen amma på en gång? Ja det ville han :)
Hade bebisen gulsot? Nej
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Låg bara inne på BB i några timmar, men då mådde han bra iaf. Var lite gul bara. 

Vad fick han/hon för namn?? Ian Hugo Bengt
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Det var Pelle som kom med det som förslag och jag gillade det skarpt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0