Den enda som är vaken


Elliot vaknade jättetidigt i morse, eller tidigt och tidigt vet jag inte, men för oss var det tidigt. Han vaknade närmare halv 7 och då hade jag legat vaken i några timmar. Jag tänker allt för mycket på nätterna och det gör att jag inte kan sova. Men iaf så var Pelle så snäll och tog Elliot på morgonen så jag kunde få sova några timmar till. Så just nu är jag den enda som är vaken för båda somnade runt halv 11 haha. Till och med mina kissar sover.

Jag har suttit här nu framför datorn en längre stund och funderat ut vår vagn-situation. Det känns nästan lite onödigt att köpa en syskonvagn, när man ändå kan köpa en begangnad Emmaljunga på blocket.se (vilket jag är beroende av haha) och sen köpa en syskon-sits att sätta på när jag skall gå med båda barnen. Vi har dessutom 3 vagnar till här hemma (bara sittvagnar), så skall både jag och Pelle gå någonstans, som till affären eller till vänner, så tar vi ju hellre två vagnar för att slippa dra en stor vagn som väger ton. Elliot gillar också inte att sitta i vagnen så mycket längre. Han vill hellre gå om det är kortare bitar. Vi åker heller inte in till stan särskilt ofta och skulle det behövas så har vi som sagt, fler vagnar eller så åker bara en av oss in med ett av barnen. Vilket blir nog bebisen, för Elliot avskyr verkligen att gå på stan. Nej, så nu har jag nog motiverat både mig och Pelle till att skaffa en enkel Emmaljunga och sen köpa en syskonsits. Och senare en ståbräda :) Känns skönt att man har kommit på en lösning, för det var det som gjorde att jag brast igår. Jag fick panik och vill ha allt färdigt så man slipper tänka på det i sista sekund. Men nu vet vi att det ordnar sig oavsett. Skulle vi hitta en vagn på Gotland så tar mina föräldrar med den upp hit sen när dom hälsar på oss i slutet på mars.

Nej nu vaknade nog Pelle och Elliot så jag får gå in och mysa med dom innan det är dags att värma på lite lunch. Ikväll skall vi till Sandra, Jesper och Elias o äta middag och spela sällskapsspel :D Det ser ut att bli en helt underbar dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0