Fredag


Japp nu var det fredag igen och veckan har bara runnit iväg tycker jag. Idag så skall jag, Svea och Henka till IKEA bland annat. Det skall bli kul att få se nått annat än den här stan och sen få röra mig i lite affärer haha. Elliot skall få sin nya säng idag och jag måste dessutom in på Babyproffsen o köpa en kräm till bröstvårtorna (av egen erfarenhet så lär det bli en del sår efter ammningen) och sen köpa ett regnskydd till liggvagnen. Så det blir läite o göra idag. När man kommer hem sen, måste vi handla lite, montera ihop sängen och fixa i ordning i sovrummet.

Jo, jag vet inte om jag har berättat det, men det var tänkt från början att Svea skulle följa med till förlossningen med oss. Hon var även med på Elliots förlossning, fast dock inte när han föddes tack vare barnmorskan vi hade som förlöste mig. Jaja, men nu så har vi ändrat planerna så att vi alla kan vara trygga och slippa oroa oss för att Elliot skulle vara ledsen när vi åkte. Svea och Henka skall vara barnvakt åt honom, för är det någon jag absolut litar på som kan ta hand om Elliot och förstå hans signaler så är det Svea. Så får det bli. Alltså åker bara jag och Pelle in till förlossningen och åker hem direkt efter, eller ja, 6 timmar efter att bebis har kommit till världen. Allt beror också självklart vad klockan är när plutt föds. Men så fort som möjligt vill jag få komma hem och få börja mitt liv som 2-barnsmamma. Just ja, självklart så var det också tänkt ifrån början att Elliots farmor och farfar skulle vara barnvakt åt Elliot, men nu har dom Ozzy plus att dom inte mår särskillt bra någon av dom.Men jag är helt trygg med dom planerna vi har nu och kan slappna av o låta bli och tänka på den dagen då det är dags. För jag har oroat mig enormt mycket för hur Elliot skall reagera när vi lämnar honom.

Nej nu är det färdigbabblat, dags att sätta lite fart på den här dagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0