En lugn och fantastisk helg


Helgen har varit jättehärlig. Det finns nog inget jag skulle vilja förändra med den. I fredags så regnade det dock hela dagen, så vi gick bara till affären och köpte lite godis och på kvällen så var mamma barnvakt åt Egon. Det åskade lite grann med på kvällen också. Supermysigt!

I lördags så tog jag och barnen bussen ut till min farmor och blev kvar där över natten. Hennes granne har en gård med massa djur, café och en liten butik där dom säljer Gotlandsinspererande saker. Det finns så mycket fint där, men det kostar ju också lite. Jag köpte iaf en tvål som luktar jättegott som nån här på Gotland gör. Önskar ni kunde få känna lukten :P Jaja, Elliot fick se på alla djuren och som han älskade det! Lammen var det som han gillade bäst. En lammunge som var svart med lite vitt i pannan vart hans kompis. Elliot matade, klappade och pussade på den hela tiden och pratade bara om "bä" som han säger det hehe. På kvällen åt vi jättegod kycklingwok med ris till som farmor hade gjort. Efter maten så tog vi en promenad igen till lammen och sen gick vi runt ån som finns där. Sen senare såg vi på tv och åt lite chips.

I går så åkte vi hem från farmor som sagt och det tar emot att lämna henne där ute på landet i sitt hus. Hon bor ju själv och kan knappt köra bil längre pga synen (farmor lider av en sällsynt ögonsjukdom som inte finns något bot på och som leder till blindhet så småningom). Så vart lite ledsen i själen när vi åkte. Vi gick hem och lämnade väskorna och gick sedan bort till Jessica och Egon för en playdate och lite fika o snack :) Riktigt mysigt! Jesscia hade bakat en en toscakaka med browniebotten och kokostosca på. Underbart god måste jag säga! Och på igår på kvällen hade jag tänkt bege mig ut på promenad med Ian när Elliot hade somnat men först och främst så fanns det ingen som ville med och sen vart kvällen rätt stökig när Elliot vaknade och var ledsen hela tiden. Så det blev en kväll framför tvn med mamma och Jens i stället. Med Grey´s Anatomy och lite popcorn så blev kvällen inte så dum iaf :)

Idag då, så skall vi ner på stan en sväng för att Mattias skall få nån skylt som finns på lekstugan. Och jag skall köpa en kylväska och en webkamera så vi kan prata och se varanadra via Skype sen. Skitsmart ju! Annars idag så blir det nog att träffa Jennie en sväng och sen ikväll efter maten så skall vi till min lillebror Simon som är gudfar till båda barnen. Han jobbar så mycket nu så det finns knappt tid till att ses men ikväll så blir det en stund iaf. Då får man träffa voffsingen Jessie med. Åh hon börjar bli så gammal nu så det är nog bra att träffa henne nu medans hon finns i livet.

Vad skall ni hitta på idag? Har nmi lika fint väder som vi idag? Strålande sol ocg jättevarmt o skönt :D Nu kanske det blir lite sommar här ;P Hoppas ni får en fin dag iaf!


Min farmors hus, dock taget för två år sen :) I bild syns min pappa, min lillebror David och min styvpappa Jens :P

Kommentarer
Postat av: valeria<3 Mamma till prinsen Williot!

Det är sjukt jobbigt då man är lat, och inte orkar ta tag i det! :) Vi får peppa varandra på håll! =)

Kramkram

2011-08-01 @ 11:37:47
URL: http://valeriawikner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0