Ännu en söndag, men inte vilken söndag som helst!


Idag blir vår lilla skrutt en månad! En månad!? Kan ni förstå att jag tycker tiden går fort? Herregud, jag hinner inte med. Det kanske inte är så konstigt att man är deppig från och till?

Idag har vi verkligen slöat här hemma. Jag låg i sängen fram till 12, sen hoppade jag och Elliot in i duschen och duschade tillsammans. Myspys! Sist vi gjorde det så var jag höggravid med Ian. Efter det så åt vi lunch. jag gjorde hemmagjord pizza igår och det vart mycket över till lunch. Så himla gott det blev och så mycket billigare med och göra egen deg och lägga på allt vad man nu ville ha på.

För 2 timmar sen så var vi ute på promenad och det är verkligen superskönt ute. Typiskt bara att man inte kan klä av sig hur mycket som helst tanke på att jag ammar o vill helst inte ha någon mjölkstockning hehe. Men men, tog iaf av mig jackan dom sista meterna hem. Jag passade även på att städa toaletten, göra rent kattlådorna och sen plocka upp här hemma medans min fina familj roade sig.

Ian och Elliot ligger o sover just nu. Inte så bra att Elliot sover men det här är tredje natten som har varit helt knasig. Ian sover hur bra som helst nu när vi har börjat med Minifom-droppar, men det är Elliot som vaknar mitt i natten, går ut o sätter sig i soffan, somnar och sen får vi gå ut och hämta honom o lägga honom i sån säng igen. Då passar han på att vakna igen för att tjata om vatten, ny blöja, kissen, nappen, ja you name it. Men tur att vi är två och att Pelle är så snäll som låter mig sova igenom hela förmidddagarna.

I morgon är det dagisdags för Elliots del igen och vi skall upp till BVC för att väga o mäta Ian :) Alltid lika spännande hihi. Nu väger nog Ian över 5kg skulle jag tro. Han äter som en häst ungen min <3

Nej snart dags att börja med maten. Blir hemmagjort potatismos och köttbullar med lingon till middag ikväll. Mumsigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0