Välkommen tillbaka Fanny!

Hej på er där ute! Nu är jag tillbaka i bloggandet igen :) Som ni ser har det hänt en del, både på bloggen och i mitt liv *fniss*.

Den 4 aug fick vi veta att vi var gravida igen! Elliot skall alltså bli storebror igen :) Jag och Pelle tvekade lite i början och undrade verkligen om det va rätt tillfälle att sätta ett nytt liv till världen men efter mycket tänkande fram o tillbaka så bestämde vi oss för att behålla Elliots syskon. Bebis är beräknad att komma den 16:e mars än så länge, men det händer ju sällan att det blir på BF-dagen. Så nu har vi en hel del framför oss att göra i ordning och fixa med här hemma. Men roligt skall det bli! Gick ut helt igår om att vi skulle ha en bebis till och fick en massa grattis från alla vänner o familj.

Vad har annars hänt här på sistone då?

Ja, Elliot har börjat på dagis nu. Han gick sista inskolningsdagen igår, vilket har gått superbra hela vägen faktiskt. Han gråter lite när jag skall gå men blir snabbt glad igen. Han leker med tre tjejer på dagis som är i hans ålder. Riktigt söta är dom när dom leker ihop. Fast Elliots favorit är ruschkanan dom har på hans avdelning :) Den kan han åka i hur länge som helst.

Den 2:e sep så va vi på vårt första ultraljud med lilla bebisen. Mest för o se vilken vecka jag va i och sen om det var som vi misstänkte så skulle vi göra KUB-testet (det kallas oxå för NUPP). Jag hade precis då gått in i vecka 12+0 så vi fick göra KUB och allt såg jättebra ut. En riktig boxare där inne som inte ville ligga still o allra minst ställa upp på mätningar.

Och det har även varit tråkigheter i Pelles familj som jag inte vill skriva om här på bloggen. Så vi har varit med om en hel del oro. Fast just nu ser det varken bra eller dåligt ut. Som tur är har iaf allt gått bra hittills :)

Annars har det väl inte hänt så mycket mer faktiskt :) Jag har som vanligt ett tokigt humör som pendlar upp o ner tack vare alla hormoner, men för det mesta så är jag faktiskt väldigt glad och lycklig nu för tiden :D Så himla skönt o känna att livet börjar bli bättre och att det går bättre för oss nu!

Över till vad som skall hända här framöver då :)

Nästnästa helg så kommer en tjej och hennes kille och deras dotter från Sthlm på besök över helgen. Vi har pratat en hel del på msn o på FB, i över ett år nu och äntligen skall det bli av att vi ses o låter barnen träffa varandra :) Sen den 29:e sep skall jag och Elliot åka till Gotland över några dagar för att min farmot fyller 70 år och då skall hela släkten komma o fira henne. Det skall bli kul att få träffa en del som man inte har sett på nästan två år och en del har det gått ännu längre. Och den 18:e okt så skall vi på rutinultraljud :)

Det är mycket som kommer att hända här fram över. Nu har jag säker glömt hälften oxå haha!

Idag så har vi haft en mysdag här hemma. Jag har suttit o pysslat med designen och Pelle har busat med Elliot o kollat på tv. Ikväll så blir det mat, bad och sen tv-tittande för oss. Det blir så när man är småbarnförälder och dessutom blir man trött redan kl. 22 så det är ingen idé att göra nått annat. Det är bara när vi är iväg som jag orkar hålla mig vaken lite till haha.

Nu skall jag dock sätta mig i soffan en stund o mysa lite. Har suttit här hela dagen känns det som haha :) men nu vet ni, jag är tillbaka ! :D



Kommentarer
Postat av: SveaJ

Äntligen!!!!! Som jag har längtat :)

2010-09-11 @ 16:57:26
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0