Halvt tillbaka nu.


Jag har ännu vrålont i halsen men känner att jag inte kan hålla mig undan längre. Min öro värker lite också och jag hoppas för glatta livet att det inte håller på och bli en öroninflammation. Det blir så alltid tyvärr, att så fort jag skall träffa släkten på pappas sida så blir jag alltid sjuk. Och så har det varit i alla år. Men jag får hålla både tummar och tår på att det inte blir så haha.

Elliot skall gå på dagis i morgon och under den tiden så skall jag faktiskt gå och klippa mig. Pinsamt nog så va det förra sommaren som jag klippte mig sist. Alltså 2009! Då förstår ni att jag kanske är i behov av en klippning? Köpte även hårfärg till mig idag. En kastanjebrun färg. Perfekt till hösten plus att jag passar i det. Något annat jag lider av sen jag fick Elliot är torr hårbotten och med det så blir det en massa mjäll. Äckligt, men sant. Jag tror nog att det är många som lever med det bara att ingen vill gå ut med det. I alla fall så köpte jag Head and Shoulders med, vilket jag har tvättat håret (två gånger) med idag! Och redan så ser man resultat! Älskar det schampoot och att det luktar extremt gott är ju bara ett plus i kanten :)

Svea kommer och skall färga mitt hår idag, tack och lov för det! För jag har världens utväxt o vill inte gå med det tilll frissan i morgon haha. Och ikväll så skall vi lyxa till det lite och äta tacos! Visst det är måndag men eftersom vi åker på onsdag så blir vi ifrån Pelle hela helgen så det myser vi lite nu innan. Sen är det också en ursäkt för jag är GRYMT sugen på gräddfil haha! Sen om det är svårt att få ner resten med tanke på halsen, bryr jag mig inte om,  bara jag får lite gräddfil ;P

I morgon blir det dagis som sagt för Elliots del och klippning för min. Måste nog också åka in en snabb sväng till stan efter för att köpa lite smink. Mitt är totalslut :/ Vill vara så fin som möjligt på lördag när vi skall på farmors kalas. På kvällen blir det nog en sväng till Pelles föräldrar för att säga hej då och sen skall vi tvätta hela kvällen.

På onsdag så skall vi bara packa hela förmiddagen och på eftermiddag kommer pappa och hans sambo hit för att hämta mig och Elliot. Sen bär det av till båten och vidare till mitt kära Gotland! Längtar som tusan men bara efter att få träffa familjen och släkten. Och jag vet inte om min pappa tar med sig datorn eller om han har mobilt bredband så det kanske inte blir nått bloggade på ett tag när jag är där nere. För min farmor har inget internet och inte en dator för den delen heller hehe. Nej, så vi får se helt enkelt :) Men jag lovar ta en massa kort när vi är där nere så det blir väl en bildbomb nästa måndag :D

Nu skall jag sätta på lite thévatten och vänta på att Svea hör av sig. Plus att Elliot vill nog busa med sin sjuka mamma :) Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0