Budget, räkningar och en massa räkna!

Jag och Elliot gick upp till hans farmor och farfar strax innan lunch och åt mat hos dom, fikade och pratade. Elliot lekte med alla leksaker och busade med deras hund Mo. Då kände jag mig faktiskt ganska bra, men när jag kom hem igen och har varit hemma ett tag så började jag känna mig lite hängig igen. Kan kanske bero på att jag inte va riktigt frisk och ansträngde mig lite väl? Jaja, skönt o få komma ut iaf och få träffa svärföräldrarna. Elliot tyckte nog oxå att det var kul att få komma hemifrån lite.

Väl hemma igen så satte jag Elliot i sin stol.  Jag gav honom ritpapper o kritor, så fick han rita lite medans vi satte oss för att räkna ut hur mycket pengar vi får den här månaden, hur mycket som skall ut och hur mycket vi hade kvar när allt var betalat. Det är bra att göra så, så man vet vad man har för utgifter och sen får man lite koll på saker o ting.

Snart skall vi fixa i ordning någon mat, men vad vet jag inte. Jag mår så fruktansvärt illa hela tiden och får alltid kvällvningar efter maten. Inte mysigt eller roligt för den delen. Men vad gör man inte för att vara gravid :P Ja, vi får se helt enkelt vad vi hittar på. En sak är säker, Pelle får laga mat annars kan jag inte ens äta riset eller spagettin.

Igårkväll tror jag att jag kände bebis (som jag nu kommer kalla för "plutt" i bloggen) för första gången. Är inte helt säker men så kände jag första gången när jag kände Elliot första gången med. Plus att det sägs att man känner barn nr. 2 tidigare än med första barnet. Riktigt mysigt är det iaf! Då vet man att det är på riktigt. Redan nu kan jag längta efter förlossningen och bara vill att tiden skall gå fort. Men massor skall inhandlas innan dess. Spjälsäng, nått klädesplagg och en ny barnvagn :) Resten har vi iaf, tack och lov. Fast lite egna kläder skall bebis få så den inte bara ärver från Elliot.

Kanske dags att ta tag i middagen nu? Klockan tickar i väg fortare än vad man tror :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0