Sjukt barn.

Elliot är sjuk idag. Snoren rinner och han tar sig för öronen och är jätteledsen för det mesta idag. Så det är nog öroninflammation som spökar. Vi som hade tänkt gå ut och mysa riktigt länge idag. Men det får man hoppa över för lilla älsklingens skull.

Just nu sitter han på golvet och är lite gladare och leker med sin klosslåda. Men det är nog alvedonen som gör det. Nån vidare aptit har han inte heller, så ikväll får det bli hans favorit! Hemmagjord potatismos med korv. Han är ju galen i korv så förhoppningsvis så kommer han äta lite grann. Men alldeles strax så skall han få en flaska välling eller om jag gör lite mannagrynsgröt till honom. Pelle är nere på apoteket och Willys för att handla lite. Elliot skall få nässpray och sen var vi tvunga och handla hem till middagen och nya blöjor. Jaja, det får bli en myslördag här hemma istället :) Gillar bara inte att se min skrutt sjuk. Han blir så himla ynklig och hjälplös. Tur att man är två som kan hjälpas åt att ta hand om allt här hemma.

På måndag skulle vi ju till UL men det får vi flytta på och försöka få en tid så fort som möjligt i veckan. Eftersom Elliot är sjuk så vill han inte att jag skall lämna honom. Det är i stort sätt bara jag som duger, även om Pelle vill och kan ta honom så vägrar Elliot. Han blir helt hysterisk. Så får försöka få en tid i mitten av veckan i stället. Då mår nog Elliot lite bättre och kan acceptera att jag lämnar honom en stund.

Nu skall jag dock göra nått att äta till Elliot och lite till mig själv, sen skall vi sätta oss i soffan och kolla på nån bra barnfilm o mysa <3 Får se om jag skriver mer idag, men gör jag inte det så vet ni ju varför. I så fall får ni ha en riktigt mysig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0