Lite gjort fick man ändå!


Jag stod inte ut o va inne längre, så i eftermiddags så gick jag och Elliot ut på en liten promenad och handlade lite på Willys. Elliot påpälsad och jag lika så. Både jag och Elliot var varma när vi kom hem skall jag säga! Sen somnade Elliot i min famn när vi satte oss framför tvn och då tänkte jag att "Städa badrummet är nog en god idé". Och det blev ett projekt! Badkarskanten hade trillat ner, så då fick jag se hur äckligt det var under där. Jag har ju inte kollat där under, inte ens när vi flyttade in! Och jag såg massa flaskor, som hon som bodde här innan oss, hade glömt kvar och sen en av Elliots badankor. Men nu glänser det i hela badrummet, till och med i avloppet haha! Nu kan jag ju dessutom erkänna att min kropp tog stryk av allt knäskurande och putsande. Men det var det värt.

Elliot vaknade när jag nästan var klar med badrummet. Så jag städade färdigt där inne medans Pelle myste med honom. Men sen när jag va klar tog vi oss en varsin clementin och myste i soffan.

Nu har Pelle dammsugat och håller på o diskar. Sen skall jag börja med maten! Svea kommer också hit om en stund och skall sova här i natt med. Det blir mys <3 Ikväll skall vi äta spagetti och skinksås. Elliot brukar gilla det och den här gången hoppas jag att han kan äta lite grann iaf. Han ratade både maten igårkväll och till lunchen. Så han har inte ätit klokt på 1½ dygn nu :/ Vilket gör mig orolig, men i morgon skall vi till vårdcentralen så får vi se vad som är för fel. Ingen får lov att titta i halsen på Elliot heller, så jag vet inte om han har öroninflammation eller ont i halsen. Jag hoppas att doktorn kan svara på den frågan.

Är det bara jag som längtar efter jul och snö? Jag sitter och lyssnar på E.M.D's låt "Välkommen hem" just nu och får sån längtan efter allt som hör till julen. Den enda nackdelen är att jag inte får njuta av mammas mat i jul, men får göra lite egen mat också som vi kan ha här hemma. Hemmagjorda köttbullar, Janssons frästelse och massa annat gott. Baka skall jag också göra. Massor med kakor och lussebullar skall det bli. Den här gången tror jag också att Elliot är mer intresserad än förra året. Då var han ju bara 6 månader och förstod inte så mycket utav det. Men i år blir det nog skillnad. Plus att jag kommer vara gravid igen vid jul. Det skall bli så mysigt! Tack och lov att vi har Pelles familj här som vi kan fira jul med, Pernilla och Rickard och deras barn och Sandra och Jesper med deras lilla bebis som har kommit då. Åh den här julen kommer bli underbar! Tror ni inte det också? Jag hoppas på riktigt mycket snö och en kall jul så att hela familjen kan åka pulka (eller Pelle och Elliot blir det ju) och sen dricka varm choklad och äta ostmackor. Det här kommer bli ett fantastiskt avslut på ett underbart år!


Min skinka som jag gjorde :)

Våra julklappar under julgranen. Vi skulle ha lilljul :)

Vår julgran :)

Snön från vår förra balkong.

Visst blir man lite sugen på julen?


Kommentarer
Postat av: Maria Hammensten

Att man blir sugen, har längtat sen första löven föll vilket vill säga i slutet av september ;-) kram

2010-11-02 @ 17:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0