Influensan..

Jag har haft influensan sen i torsdags. Nu har jag iaf slutat kräkas och magen är väl inte på topp. Men lite bättre mår jag :) Därför så har jag inte skrivit på ett tag. Jag har verkligen inte orkat och så har jag faktiskt tyckt att det är viktigare o bli pigg än att sitta o blogga. Så min helg har varit väldigt händelserik, or not!

Om en stund kommer Sandra o Jeppe hit för o kolla hur vi bor o ta en liten fika med oss. Får hoppas nu att jag är smittfri, men det tror jag. Har ju inte kräkts sen i torsdagskväll :)

Elliot har börjat äta nu igen (skööönt) men då gäller det bara hammalagad mat och 1-års maten på burk nu. Han vill inte ha dom trista 8-månadersburkarna nu. Men det är skönt att han äter nu igen o så är han mycket gladare. Fast jag tror att det måste finnas nån trotsålder vid 1 år med, för fy bubblan vad Elliot kan va arg! Vi har problem med läggningen nu på kvällarna. Han skall sova vid halv 8, eller han får välling då, sen skall han sova. Men han skriker, blir helt svettig och försöker åla sig ur famnen. Han får alltså alltid somna i min famn. Det går inte att lägga honom i sin säng o låta honom somna av sig själv, för det vägrar han. Jag hoppas att det ordnar sig snart iaf, för det är verkligen jobbigt när han håller på så där.

Nu under tiden jag har varit sängliggandes så har jag funderat mycket på vad jag vill göra i höst. Jag har kommit fram till att jag skall plugga på distans på komvux, för att läsa engelska B. Det läste jag aldrig på gymnasiet så jag måste det för att komma in på högskolan. Så nästa år vill jag utbilda mig till förskolelärare eller fritidspedagog. Men tror det lutar åt förskolelärare. Sen jag gick på gymnasiet så har jag alltid velat bli ridteraput, men som mamma och jag pratade om när dom va på besök va, att jag skall satsa på det som ger mest jobb och mer betalt. Det är jättebra med drömmar men så som samhällets er ut i dag med utbudet av jobb. Sen vet jag ju inte hur det blir när jag har läst färdigt på högskolan men jag kan inte tänka mig att det skulle bli ont om jobb inom förskolan. Nej det är nog det jag vill göra sen! Elliot börjar ju på dagis i september så jag har mycket tid till att plugga ett ämne plus att jobba extra o söka jobb under tiden :)

Nu måste jag ha vatten! Är sjukt törstig hela tiden, men aptiten är inte på topp. Kroppen måste ju få återhämta sig från influensan :P


Slänger in en liten ego bild som jag tog för vääääldigt länge sen! Tror jag va 18 då :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0