Bra lungor för att vara allergiker och rökare!

Det svaret fick jag idag när jag va hos läkaren. Hur skönt som helst o veta faktiskt. Hon sa att trots att jag hade dålig kondis så hade jag bra lungkapacitet, vilket är jätteskönt. Men hon gav mig ett ultimatum idag faktiskt. Gör av dig med katterna om du skall fortsätta röka eller så kunde jag behålla katterna men då måste jag sluta röka. Vilket jag gladerligen kommer att göra. Hon berättade massa skräckhistorier om kvinnor som har fått KOL innan dom ens har hunnit fylla 40. Vilket är hemskt! Så jag tänker inte bli som dom. Jag kan stå emot ciggaretterna, för katterna är ju viktigare för mig än mina cigg :)

Just nu har det inte hänt så mycket faktiskt. Elliot är gnällig som tusan men tror det är en ny tand på g, för han dregglar riktigt mycket! Va nere på Willys förut o handlade lite inför Elliots födelsedagskalas o lite annat smått o gott :P Men snart skall vi faktiskt upp till Pelles föräldrar och ringa några samtal. Jag måste ringa till Babyland o fråga om dom har Emmaljungan inne eller om man måste beställa den. För i så fall blir det lite problem. Vill ju helst ha en helt ny vagn som är den senaste modellen för de har en stor korg under vagnen o inte en sån där liten som är på dom gamla modellerna. Men men, får se vad dom säger iaf!

Ikväll så skall vi hem till Sandra o Jeppe på middag. Det skall bli kul, för det va ett tag sen man umgicks med dom nu. Får se vad dom bjuder på :D Det skall bli så roligt när dom får deras lilla bebis i november! Då har Elliot en lekkamrat till sen när hon/han har blivit stor nog för att leka själv :)

Elliot måste sova middag nu. Vi åt lunch för en liten stund sen så det är nog dags för en sovstund för honom. Får se om man själv somnar en stund haha! Är hur trött som helst o skulle nog somna på ett kick ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0