Ugnj*vel!

Jag skulle ställa mig och baka kakor efter att jag hade varit uppe hos mina svärföräldrar men ugnen är det nå fel på så den började ryka och ha sig. Gjorde rent den o väntande en stund, men inte blev det bättre. Ingen vill ju ha kärleksmums med röksmak, eller låter det gott haha? Nej så jag gav upp o får vänta en stund till eller snarare tills på fredag *suck*. I morgon hinner vi inte för då bli Elliot 1 år!! :D Då har vi massor att göra. Först BVC kl. 11, sen handla till tårtan, äta lunch, göra tårtan och pynta lite med ballonger och serpentiner och sen kommer Elliots farmor o farfar hit o firar honom. Pelles storasyster och hennes sambo kommer hit runt kl. 17 i morgon oxå. Men som sagt så hinner vi inte baka nått i morgon.

Vi var nere och handlade lite förut. Mat o annat :) Plus att vi gick förbi vår lilla blombutik o köpte en balkonglåda, jord o massa fina blommor. Till mat ikväll så blev det pasta, pasta carbonara med champinjoner i, kassler och sallad till det med min hemmagjorda dressing på olja, äppelcidervinäger, lita salt och salladskrydda. Gott blev det iaf :)

Snart är det dags för mitt lilla busfrö att lägga sig, sen kanske jag skall gå ut på en promenad med Freyda. Men får se lite om det blir lite svalare först, annars är det inget vidare att gå i stekande sol o svettas! Hatar det! Just nu så har vi 45 grader på balkongen! Det är galet varmt att man inte ens vill sitta ute. Skrållan ligger i vilar i skuggan på balkongen med vattenskålen i närheten och Sirie är på jakt efter kasslerrester hahah!

Måste nog sätta mig o försöka lägga Elliot som har en lång, stor dag framför sig i morgon :D Massa presenter att öppna o massa tårta o bullar att äta upp med oss :) Lägger in lite bilder från Linköping på kissarna o bilder från idag :) Hörs!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0