Jag är så himla duktig!

I morse vaknade jag och Elliot vid halv 7. Då blev det att gå upp o byta blöja och fixa frukost. Älsklingen vaknade en kvart efter oss. Efter det så satte jag på Elliot kläder och tvättade honom, samma sak för mig med. Sen gick jag och Elliot ner till Willys för att handla saker till tårtan (som kommer bli suuuperfin!). Jag trodde att det inte skulle hinna va så mycket folk i affären men det kryllade av folk!! Det va trångt, Elliot klädde av sig och kastade saker överallt och svetten rann. Uscha! Sen gick vi hem.

Väl hemma så packade jag upp. Jag hade köpt ny blomjord till min tomatplanta som har blivit jättestor och måste flytta till en större kruka. Så den planterade jag om och små plockade lite. Gjorde rent lite på balkongen så den ser trevlig ut. Efter det så satte jag igång att göra rent badrummet. Torkade alla leksaker som har legat i blöt undernatten med lite medel så att pisslukten skall försvinna. Katternas lådor tvättade jag ur och hällde i ny sand som jag oxå hade köpt! Dyr men prisvärd. Det är den så kallade kristallsanden. SUPERBRA! Luktar inget och det är bara att ta bort bajset och inget annat. Dom små kristallerna samlar upp kisset och så byter man sand en gång i månaden bara. Toppen :) Toaletten va oxå i behov av en rengöring så den fick oxå bli ren samt handfat o badkar.

Så kvar på min lista så har jag disken, dammsugningen och tårtbakning. Sen är jag heeelt klar :) När älskling kommer hem från praktiken så skall jag duscha och göra mig i ordning lite, men orkar inte göra så mycket för det är så varmt o måste ju låta huden i ansiktet få andas och få färg ;P Glömde även o köpa dricka till dom som inte vill ha kaffet till fikat så det får nog Pelle gå ner och köpa sen hihi.

Nu kanske det är dags att sätta lite fart så allt blir klart nån gång :) Elliot måste ju oxå underhållas samtidigt. Får passa på o göra nått av det som är kvar när Elliot har somnat :) Skriver mer senare! Måste bara erkänna att jag känner mig duktig och att det är aldrig tråkigt när man har mycket att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0