Efter en tids sjuka så är jag tillbaka :)

Nu var det ett bra tag sen jag blev sjuk och kanske en vecka sen jag blev frisk men har ändå inte haft tid o blogga nått. Elliot har varit förkyld och febrig nu i 2 dagar men i morse när vi vaknade så va han otroligt pigg så jag tog tempen på honom o då hade han ingen feber längre! Så otroligt skönt att det är över. Han har haft runt 39 grader hela tiden så hade den inte gått över till ikväll så skulle vi ringa till vårdcentralen. Men som sagt, nu är det över!

Pelle har börjat på praktik nu på ett ställe, så han är borta på dagarna. Då är det bara jag och Elliot hemma :) Skönt att allt blir lite mer vardagligt nu och att man kan ha mer koll på dagarna. Jag slutar snart att vara föräldraledig så till hösten blir det jobb och plugg. Och den 1 september börjar Elliot på dagis! Han har fått en dagisplats på en förskola som ligger ungefär 500m från vårt hus :) Skönt att det är nära o bra! Och så vet jag att det är ett bra dagis eftersom jag brukar va där o jobba ibland.

Men över till vad vi skall göra idag! Pelle skall snart bege sig till sin praktik. Jag och Elliot skall klä på sig och sen gå ner till affären o handla lite. Sen blir det lunch och efter så kanske Elliot förhoppningsvis somnar så jag kan städa lite. Måste skura under diskbänken för det ser hemskt skitigt ut! Sen när Elliot har vaknat så blir det mellanmål och sen gå upp till farmor och farfar en stund. Jag måste ringa till Elliots dagis o bestämma en tid när  vi skall komma första dagen på inskolningen och sen se om vi kan få komma o hälsa på någon dag innan vi åker till Gotland :) Och ikväll blir det nog bara lugnt. Får se vad man hittar på.

I morgon skall vi fira mig, vilket är flera dagar innan min födelsedag, men Svea o Henka åker till Turkiet på lördag och kommer inte hem förens dagen efter att vi har åkt till Gotland. Och sen jobbar så många att dom inte har tid helt enkelt. Så i morgon så blir det lite tårta och fika :) Kommer bli superkul!

Om 9 dagar så åker jag och Elliot ner till Gotland! Min kära mamma kommer och möter oss vid bussen så jag slipper gå med all packning och barnvagn ner till båten för det är ändå en bit o gå :) Och sen får jag ju hjälp på båten för Elliot är inte direkt lugn om vi säger så! Har har blivit tokvild och bara gör en massa bus hela tiden lillfisen :D Men det är roligt o se att han mår bra o har det roligt!

Vilket långt inlägg det blev men det är väl lika bra när man har varit borta så länge ;P Funderar på att göra om min design snart med. Lite mer somrig, för den jag har nu är så mörk o tråkig haha!

Nej nu skall jag klä på mig och Elliot, sen börja städa lite :D

Om

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0