Onsdag den 22:e december.


Jag börjar bli riktigt stressad nu! Har tio miljoner saker att fixa nu innan jul. Tur att vi är två och att vi hjälps åt. Det behövs när vi har vår vilding till son ;) Idag blir det dock inte så mycket som fixas. Eftersom vi inte får pengar förrens i morgon så får vi vänta tills in i det sista. Nu har vi bara så att vi kan handla det viktigaste idag och sen lite annat smått o gott. Fast i morgon kommer det bli en lååååååång dag!

Det här står på planeringen idag:

- Handla mat, köpa matta till julgranen.
- Slå in Wilmas present
- Laga middag och äta
- Sen bort på kalas och fira Wilma ikväll.

I morgon:

- Handla dom sista julklapparna
- Slå in alla julklappar
- Handla julskinka och allt till sillsalladen och köttbullarna
- Göra köttbullar och sillsallad
- Baka pepparkakor
- Fixa i ordning för kvällen
- Julpyssla med Sandra och Jesper + äta gröt ihop
- Vila?

Ja ni ser, och vi är nog inte ensamma om att ha det stressigt inför jul. Jag vet bara att min mamma är stressad och har massor att göra. Men skönt skall det bli när man har allt färdigt och man bara kan slappna av och njuta av julen. Mitt i allt så fick vi precis besök av Jehovas vittnen *suck*. Alla får ha sin tro, men jag vill inte vara delaktig i den iaf! Jag är kristen och ÄLSKAR allt som har med våra kristna traditioner. Dom fick säga det dom ville och sen sa jag bara att jag älskar julen och skulle aldrig ge upp något som är så viktigt. Tjiii fick dom!

Om 20 min skall vi hämta lillplutt på dagis. Nu är det dags för honom att få jullov han med :) Ungdomarna nere på Gotland fick det idag också. Sent, eller vad? När jag gick på gymnasiet så fick vi sluta den runt den 15 dec. Iofs så gick jag på ett privatägt gymnasium, men ändå. Lite schyssta borde väl skolorna va tycker jag.

Nej, njuta lite av Jay Smith i högtalarna innan man går ut i kylan. Är det bara jag som älskar honom?? Åh när han gör Like a prayer, den just, gör mig helt salig. Vilka rysningar jag får haha!

Kommentarer
Postat av: Sanna - Gravid i v.30

Ååhh visst är det stressigt innan jul. Vi har också en massa att ta tag i!



Sv: Idag mår jag bättre, men jag mår fortfarande inte helt bra. Vette tusan vad det var/är, men så länge det inte blir sämre så ska jag försöka hålla humöret uppe. :)



Tack så mycket! :)

2010-12-22 @ 14:18:35
URL: http://saaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0