Julstöööööök!


Morgonen har varit händelserik skall ni veta. I morse när jag skulle gå ut till tvättstugan för att slänga i några maskiner tvätt. På vägen så får jag en hostattack, tack vare kylan som påverkar min hosta och astma. Jag halkar dessutom till! Då smäller det till i hela sidan och jag kan helt plötsligt inte röra min vänstra sida. Så jag ringde några samtal till sjukgymnastiken och sen vårdcentralen. Dom sa att det, mycket troligt kan vara en muskel som har brustit! GREAT!!! Så det blir lite vila och alvedon knaprande här i några dagar. Eftersom jag har lilla plutten i magen så kan man inte göra så mycket mer än att låta det gå över av sig själv *snyft*. Ont som tusan gör det men efter att jag tog en riktigt varm dusch så gör det inte fullt så ont iaf.

Fast idag, även om jag skall vila, så skall jag göra skinkan och sen sillsalladen. Några köttbullar blir det tyvärr inte :( Kommer inte kunna rulla några och Pelle gillar inte att kladda med sånt. Men men, skinka blir det iaf. Sen skall vi ner till posten för att hämta ut ett paket som mamma har skickat med lite julklappar från min familj och sen från min mormor och hennes man. Sen blir det att handla dom sista julklapparna och sen hem, göra sillsalladen. Sen blir det att försöka städa lite så gott det går. Och jag säger då det! Det är en jädra tur att jag har en snäll fästman som är helt underbar på att hjälpa till och göra så mycket nu när jag har så här ont. Ikväll kommer Sandra, Jesper och deras lilla Elias hit för att pyssla lite och umgås.

Så nu skall jag ställa mig och göra skinkan. Elliot sover middag, så då får man passa på :) Sen blir dte ju stan som sagt.

Det blir nog inget mer bloggande här varken idag eller i morgon, så jag önskar er alla en riktigt God Jul :) Ät nu en massa god julmat och hoppas ni får en helt underbar julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0