Jag är superkvinnan nr.1


Det är nog helt sjukt hur man kan orka gå och hålla på som jag gör. Direkt efter att Elliot kom hem från dagis så var det full rulle och som först nu, kan jag sitta ner och ta det lugnt!

Elliot fick mellis när vi kom hem, och det han ville ha var clementiner. Inget annat dög åt lillplutten. Så 4 clementiner åt han innan han blev mätt. Plus två bitar choklad från sin kalender. Pelle hoppade i badet för han frös och jag och Elliot begav oss ner till affären för att handla hem lite till frukosten och sen lite annat. Hemma igen så slog jag in Wilmas present, lekte med Elliot. Sen blev klockan helt plötsligt för mycket och då var det dags för mat. Och hade jag köpt nån mat? Nej. Så det fick bli pizza från pizzerian här i kvarteret. Inte för att jag klagar, pizzan var jättegod hihi. Efter maten så blev det att fixa i ordning sig lite och gå till Pernilla och Rickard för att fira Wilma. Hon blev jätteglad över sin present hon fick av oss, vilket var en liten pojkdocka som heter Alex :) Sen kom jag på den smarta idén att om Svea och Henka var i Söderköping, kanske dom ville hjälpa mig att handla hem allt till jul, så man slipper gå ner i mellandagarna och handla. Även så slipper man gå ner och handla i morgon. Jag hade tur! Dom kunde och ville :) Toppen, så nu är det färdighandlat. Nu kan jag bocka av det från min "att-göra-lista" här hemma. 

Jag fick fnatt när vi kom hem och började städa toan. Katternas lådor var i behov av en rejäl rengöring och få ny kattsand. Så det pysslade jag med och sen sorterade jag och älskling tvätt. För vi skall nämnligen tvätta i morgonbitti, klockan 7! Mitt i allt julstök haha. Jaja, vi måste så.

Men nu, mina underbara läsare, så skall jag lägga mig i soffan en liten stund, ta ett glas julmust och se på vänner med min fästman. Elliot sover jätteskönt nu efter en lång dag, så förhoppningsvis så fortsätter det så inatt med :D God natt på er, så hörs vi i morgon när jag har tid att slänga in ett inlägg mitt i allt julstök :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0