Idag är det en bättre dag


Jag och Pelle har rett ut det som vi bråkade om igår och vi förstår varandra bättre nu. Att vara ett par och föräldrar, är ett lagarbete som man aldrig kommer vara fullständigt överens om. Men det gäller att sammarbeta för att det skall fungera. Skönt att man kan lösa problemen iaf!

Men idag är det en ny dag och det är mycket bättre nu. Jag och Elliot skall snart äta lunch. Sen blir det väl att se på lite skidor med Pelle. I eftermiddag blir det nog en promenad efter att skidorna är slut. Vi måste även fundera på vad vi skall äta till middag ikväll. Orkar egentligen inte laga någon mat alls, men funderar på om man kanske bara skulle göra något så enkelt som korv med bröd? Elliot älskar det iaf.

Jag har suttit och funderat ett tag idag på vad som vi behöver ha hem innan bebisen kommer och det är faktiskt inte så mycket. Det är verkligen skilland och vänta andra barnet än första. Man har det mesta hemma redan, som kläder och skötbord mm. Det enda som vi måste köpa är en ny barnvagn (men den kommer ju i slutet på januari), blöjor och lite kläder. Eftersom Elliot föddes på försommaren så behövdes inga tjocka overaller utan bara tunna. Men nu måste man köpa en som är lite tjockare eftersom bebis kommer komma i mars. Får bara hoppas att jag inte går över tiden, iaf långt över tiden! Sen är det ju självklart att man köper mer än vad det är tänkt. Men just alla dyra saker förutom vagnen är redan fixade :) Härligt!

Nu blir det lunch! Magen knorrar och det gör Elliots med hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0