Minnen, nu och då.

Får ni oxå tillbaka minnen när ni hör en speciell låt? Eller det är väl klart att ni får.

Det finns en låt som jag lyssnade jättemycket på för två år sen. Snow Patrol med Chasing Cars.
Då hade jag flyttat hemifrån och bodde med ett svin. Jag var helt förstörd och olycklig. Fast jag upplevde väldigt mycket bra saker oxå för den delen. Men innan jag flyttade till fastlandet så mådde jag riktigt dåligt. Jag blev hotad, jag drack varje dag och var ute på nätterna och kom hem på morgonen. Jag struntade i om Han gjorde mig illa. Den enda jag skyddade med mitt liv var Skrållan. Min katt alltså. Hon var så liten och försvarslös. Jag får dåligt samvete än idag när jag tänker på hur hon fick leva. Vi flyttade mellan mitt och mammas hem hela tiden och runt bland mina kompisar när Han hade hotat mig eller gjort mig illa. Jag kommer ihåg just en natt/morgon när jag och två tjejkompisar var ute och åkte efter att ha varit på krogen. Då ringde Han o sa att han var hemma hos mig ( efter att vi gjort slut alltså ). Att han skulle hämta sina saker. Han var extremt full och jag var totalt livrädd att han skulle skada Skrållan. När jag kom hem så trodde jag att jag skulle få se Skrållan död på golvet och att han skulle ha ihjäl mig. Men hon låg och sov på soffan och Han hade åkt hem till sitt nya boende. Den lättnaden var så otrolig, ni skulle inte förstå.
Sen några dagar efter kom räddningen. Min egen pappa kom och räddade mig. Han tog med mig till nått som skulle rädda mitt liv för alltid. han tog med mig till en trygghet jag inte känt på väldigt länge. Han tog med mig till fastlandet där jag bor än idag, lyckligare än någonsin. Tänk att det har gått snart två år sen jag flyttade hit, men det känns som om det var igår.

Nu har jag bara bra minnen med mig. Och bra upplevelser. Jag mår så otroligt bra. Jag har pojkvän och väntar mitt första barn. Hag har två busiga katter och en lägenhet jag trivs i. Den här känslan är obeskrivlig. Jag älskar mitt liv nu. Tack vare personerna i min omgivning. Och störst av allt så älskar jag Pelle och vårat barn. Tack vare dom så har jag fått en anledning till att orka andas och lägga ner energi på att vara lycklig <3

Så det finns både bra och dåliga minnen. Sånna som man kommer bära med sig hela livet ut. Men det är aldrig försent att förändra sin framtid om man inte är nöjd. Precis så gjorde jag och nu lever jag i en dröm.

PoK


Kommentarer
Postat av: Madde

oj man blir verkligen berörd av att veta hur du har levt. :(

Skönt att allt har ordnat upp sig , och att du träffade pelle :)

Du är verkligen stark :)

Kram Madde

2009-05-19 @ 13:34:53
URL: http://madeleneskullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0