Ett snabbt blogginlägg.

Jag och älskling är ännu pigga och håller på o kollar på Navy CIS! En bra serie det där. Men det var inte det jag skulle skriva om utan att jag är/var grymt godissugen! Jag visste inte vad jag kunde göra åt det tills jag kom på den smarta ideén att kolla upp några snabba godisrecept på nätet. Först kollade jag upp chokladsås, men kom på att vi inte har nån glass hemma. Sen kom jag på att man kunde göra chokladkola! I micron dessutom! Så det har jag stått och gjort nu! Snabbt och väldigt enkelt hihi =)

Här har ni receptet till er godissugna en torsdagsnatt =P

Snabbkola i micron!

  • 50 g smör eller margarin 
  • 1/2 dl vetemjöl 
  • 2 msk kakao
  • 1 dl strösocker 
  • 1/2 dl ljus sirap 

  • Rör samman allt i en micro-tålig form. Kör på full effekt i cirka en minut. Tag ut formen och rör om. Kör kolan på full effekt i 4-5 minuter. Slå upp på bakplåtspapper och ställ svalt tills kolan går att klippa i bitar.



    Ett tips är att man inte skall köra kolan i micron i 4-5 minuter utan 1-2 minuter högst! Annars bränns kolan jättelätt och man har gjort allt i onädan! Lycka till!


    PoK

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0