Kom just ihåg.

Vet ej varför jag glömde bort det igår?
Jag har aldrig någonsin glömt bort det innan, men antar att jag har mycket o tänka på nu.
Och jag hoppas att Du förstår.
Det är ju ditt barnbarnsbarn det handlar om.
Jag va ditt första barnbarn och jag blir den första o ge dig ett barnbarnsbarn.
Även om du inte får uppleva det så vet jag att du ser och att du är med mig i varenda steg jag tar här på jorden.
Skyddar mig och hjälper mig så gott du kan.
Tänk att 5 år har gått.
5 år!
Det känns som en evighet sen nu.
Men minnena kommer alltid finnas kvar.
Min älskade morfar Egon Cederblad <3

Du vilar i mitt hjärta och är alltid med mig.
Jag saknar dig varje dag men blir tröstad av att veta att vi ses igen en dag.

Än idag kan jag tro att du skall kliva in i rummet o hosta på ditt sätt.
Känna piplukten från din pipa och höra din varma, bullriga röst.
Kommer ännu ihåg sista julen med dig.
Då såg jag inte det, men på filmen mamma här från den julen så såg man att du hade ont.
Din envishet stoppade dig från o få hjälp i tid, men så har det alltid varit.
Dina smärtsamma ansiktsutryck när du reste dig från din stol var plågsammast.
Men det värsta va att allt gick så fort.
Ena dagen så flögs du till Huddinge Sjukhus för o få en hjärtoperation och nästa så fick man ett samtal från mormor som berättade att du hade somnat in på operationsbordet.
Mammas skrik var nog det värsta..
Kom ihåg att vi hade ätit kåldolmar, potatis och brunsås den kvällen.
Sen dess har jag inte ätit det.
Bara smaken får mig o komma tillbaka till den dagen.
Kommer oxå ihåg att du va stolt innan du dog, bara för att du fick flyga med helikopter upp.
En av dina barndomsdrömmar sa du.
Fast man hörde din rädsla i rösten, den va skrämmande.
Du va ju den starkaste och underbaraste morfar man kunde ha.
Det är klart att du skulle klara dig.
Men Gud hade andra planer för dig och nu får du bo i paradiset o va den vackraste ängeln på molnet.

Vila i frid min älskade morfar.
Tänker på dig varje dag <3



Egon Cederblad
28/9-41 - 9/1-03
Älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0