Julstädning och julpyssel!

Julmusiken spelas högt i våra högtalare (inte för högt eftersom vi har Elliot) och jag trotsar mitt halsont bara för att få det julfint här hemma. Svea har råkat på en hjärnskakning ute i det här ovädret och har åkt hem till hennes föräldrar för att vila, så jag får ta tag i julstädningen själv här. Pelle skall ha Elliot så länge eftersom det är svårt att städa när han är missnöjd. Men det går lite fortare om jag får städa själv oxå hihi =P

Nej nu är det dags att dra igång på allvar. Det här är min att-göra-lista:

-Damma
-Stryka juldukarna
-Dammsuga
-Julpynta
-Klä julgranen
-Baka pepparkakor
-Göra rent kissarnas lådor

Visst det kanske inte är så mycket men det är sånt som tar en hel dag i princip. Men måste bli klar med det här idag, för i morgon måste jag till stan för att inhandla dom sista julklapparna och sen skall man handla julmaten, plus att man har tvättstugan i morgon! Och på lördag så skall jag försöka ge mig på och göra Janssons frästelse och julskinka. Och på söndag så skall vi ju ha lilljul kl.16 med julbord, julfika och julklappsöppning. Och sen på kvällen skall jag och Pelle börja packa lite inför resan till Gotland på måndag! =) Som sagt har en del att göra, så det är lika bra o sätta igång!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Ne men, stackars svea. Ja i det här vädret är det lätt att halka omkull. Hälsa krya på dig till henne.

2009-12-17 @ 18:00:26
URL: http://carolinaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0