En massa snö.

Tycker inte om snö, men kan hålla med om att det är fint. Och mysigt så klart. Julkänslan är här!


Idag så har jag inte gjort så speciellt mycket. Bara varit hemma, spelat yatzy med Svea och Pelle. Plus så har jag och Svea varit nere vid Willys och handlat. Elliot var oxå med så klart!

Elliot har kommit in i en period när inget passar. Han är ledsen så fort han inte får som han vill och bara gnäller. Dels så vaknar han oxå på kvällarna och kan va vaken i timmar. Det spelar ingen roll vad man gör, han somnar ändå inte. Som förälder är det frustrerande när man inte får sin egentid på kvällen. Alla saker som man skall hinna med när barnet sover, hinner man inte med när det är så här. Hoppas hoppas hoppas att den här kvällen blir bra, för jag måste hinna göra massor av saker som skall vara klara tills i morgon. Vi som hade det så bra på kvällarna nu och kunde slappna av och rå om sig själv en stund, är som bortblåsta. Älskar självklart att vara med Elliot, det är det bästa som finns. Men man måste oxå kunna få ta hand om sig själv. Äsch, som sagt är det här nog en period i Elliots utveckling och vi kommer nog snart in i våra rutiner igen.

I morgon är det julpynt, juldukar och granen som skall fram. Måste få lite jul här hemma innan vi åker till ön. Och det är ju bara några dagar kvar nu tills vi åker! Skall bli så kul att få komma hem och träffa alla igen. Men ett minus är att det är sista gången jag kommer få vistas i mitt "barndomshem". Mamma och co flyttar till en mindre lägenhet tidigt i vår. Jaja, man kan inte hålla fast vid saker för evigt. Jag börjar dessutom bli orolig inför resan. Tänk om det är massa folk på bussen? Tänk om det blåser och gungar fruktansvärt mycket på båten? Jag som blir så fruktansvärt sjösjuk för minsta lilla våg som slår emot båten! Kanske blir en sån där resa man aldrig glömmer? När man ser bara himlen och sen bara havet! Nej, usch blir ju nästan sjösjuk redan nu. Får nog sluta med det här.

Får istället ställa mig och laga lite mat till min fina familj. Dock är  jag inte så hungrig men men, behöver ju inte äta så mycket hihi!

Ha en bra kväll ikväll! Min pappa skall komma hit senare och lämna lite julklappar till Elliot så jag får se om jag hinner skriva nått mer sen..

         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0